תיירות: חופי נודיסטים באירופה

הטמפרטורות של חודש יוני כבר הצליחו להכניס את רובנו לחרדת שרב. עוד שבוע שבועיים וכולנו נייחל לפשוט את העור על מנת להתקרר מעט. או, לפחות, להתפשט עד לעור. למרבה הצער, חוקי מדינת ישראל לא מאפשרים לנו לעשות זאת במרחב הציבורי, וניאלץ להסתפק בשהייה בחללים ממוזגים או להתבשל בשקט ברחובות הלוהטים. באירופה, מאידך, המחסור בימי שמש מעודד את האנשים לנצל כל הזדמנות פז כזו עד תום – והחקיקה לצידם.
לרגל הקיץ בחרנו עבורכם כמה מקומות מרחבי אירופה בהם עירום לא רק מותר, אלא אף רצוי ונדרש.

נקודת הבהרה לפני פתיחה: מטרת הנודיזם בכל המדינות שלהלן היא בלתי-מינית, וכל ניסיון מצד מבקרים לשנות את זה ייתפס בעין שלילית. לעיתים, פלילית. ולא לשכוח קרם הגנה.

האי Rügen, גרמניה
אי אפשר לדבר על נודיזם בלי לדבר על המדינה שטבעה את המונח FKK. "תרבות הגוף החופשי" התפשטה ברחבי אירופה בהצלחה כה רבה, עד כי רבים שוכחים כי מקור המונח עצמו בשפה הגרמנית. תיירות הנודיזם בגרמניה משגשגת, ואחד המוקדים העיקריים שלה הוא גם האי הגדול ביותר בשליטת המדינה. האי רוגן, חלק מהמדינה הפדרלית מקלנבורג-פורפומרן, הפך במדינת הקאריוורסט לשם נרדף לנודיזם - ולא בכדי. את 926 הקילומטרים של האי מקיפים לא פחות משמונה חופים נודיסטיים למהדרין, ושלושה חופים נוספים בהם הנודיזם מותר אך אופציונלי.
האי, שההיסטוריה שלו מגיעה עד למאה השביעית לפני הספירה, הוא אחד מאתרי הנופש הפופולריים ביותר לתיירות פנים גרמנית, לא רק בשל הנופים על חופיו אלא גם, ובכן, בשל הנופים על חופיו. האטרקציות התיירותיות הקובנציונליות כוללות את החוף הסלעי כאף ארקונה, שני פארקים לאומיים וארמון ציד מן המאה ה-19. דירות הנופש והצימרים ממתינים לכם.

Zandvoort, הולנד  
אמנם אי אפשר לקרוא למה שהולנד עשתה לשפה של גרמניה "שיפור", אבל ככל שהדבר נוגע לנודיזם - אין ספק כי יש הרבה מה ללמוד מאומה שפריט ההנעלה הלאומי שלה גורם לרובנו להעדיף ללכת יחפים. הולנד הסתכלה על חוקי הנודיזם של גרמניה, צחקקה מעט והחליטה שהגרמנים הם פשוט אומה של שמרנים. להזכירכם, מדובר באותה הולנד שהתירה יחסי מין בפארק עירוני שהוא שמורה לאומית. כך שאם נקלעתם לאמסטרדם בקיץ והשתגלות בשיחי הוונדלפארק לא סיפקה את צרכי האקסהיביציוניזם שלכם, תוכלו לפנות לחוף הנודיסטי הקרוב אליכם - זה ממוקם בעיירת הנופש זאדנוורט, המרוחקת כ-30 קילומטרים מן העיר. מתוך תשעת הקילומטרים של רצועת החוף, שלושה מוגדרים כאזור נוטוריסטי והם ממוקמים לדרום הרצועה. העיירה עצמה חביבה למדי, ומציעה מבחר של בתי קפה, מסעדות וספורט מים. אבל לא באמת הגעתם בשביל זה, נכון?

Donauinsel ו"הדנובה החדשה", וינה, אוסטריה 
ממש בתוך אחת מבירות התרבות האלגנטיות ביותר של אירופה תוכלו למצוא את אחד המקומות המשוחררים ביותר. במרכז וינה שוכן האי המלאכותי Donauinsel, הדנובה בצידו האחת ותעלה מלאכותית הנושאת את השם המתנשא-משהו "הדנובה החדשה" בצידו השני. בצפון התעלה ובדרומה ממוקמים שני אזורי נודיזם הכוללים את שתי גדותיה. תוכלו לבחור בין רחצה בתעלה (שהמים בה אמורים לעמוד בסטנדרטים גרמנו-אוסטריים של היגיינה) לבין קאנטרי קלאב עם סאונה (בעירום, כמובן). אם אתם נמצאים בחלק הדרומי של התעלה, תוכלו להשביע את רעבכם לאחר השחיה באחת מן המסעדות המתירות אכילה בעירום. עם זאת, קחו בחשבון כי גם נודיסטים אחרים מגיעים למקום, והמחזה אינו בהכרח מעורר תיאבון.

Agesta, שטוקהולם, שוודיה   
אמת, מזג האוויר בסקנדינביה הוא לא בדיוק שרבי גם בחודשי הקיץ, אבל אם מצאתם את עצמכם בשטוקהולם ביום מוצלח, אולי תשקלו לבחון את החוף הנודיסטי בעיר. בחוף אוגסטה תוכלו למצוא חול, שירותים ציבוריים, שולחנות פינקניק ואזורי משחק לילדים. תזכורת חוזרת לגברים שבקהל – מטרת הנודיזם בשוודיה היא בלתי-מינית בעליל.

Cap d'Agde, צרפת  
למרות הציפיות הגבוהות מן המדינות הגרמניות, מי שהלכה צעד נוסף קדימה היא דווקא צרפת. בעיירה Cap d'Agde העירום הוא חובה (כאשר תנאי מזג האוויר מתירים זאת, כמובן) - והכוונה היא בפירוש לא רק לחוף. הכניסה למקום היא לנודיסטים בלבד, וגם קניות בחנויות, ביקורים במאפיות וטיולים ברגל מצופים להיערך ללא כל כסות. עם זאת, מבקרים במקום מעידים כי האטיקט מאשר לבוש בארוחת הערב. הצילום מותר אך ורק לבני משפחה, ואיסור כבד מוטל על התנהגות גסה או טורדנית בשטח העיירה.

Playa de la Mar Bella, ברצלונה, ספרד 
מספר קילומטרים מן הכיכר המרכזית בברצלונה שוכן, ככל הנראה, חוף הנודיסטים האורבני ביותר בעולם. פלאיה דה לה מר בלה, השוכן בסמוך למרכז ספורט גדול, מופרד מן החופים הצנועים יותר בגדר במבוק, מונגש לנכים, ומצוייד בשירותים, מקלחות, מיטות שיזוף, מצילים וחניון צמוד. החוף תמיד הומה אדם, ומקורות טוענים כי הנודיסטים כבר מזמן אינם הרוב, אבל איש לא יביט בעין רעה אם תבחרו להישאר בכובע שלראשכם בלבד.

Bassona, איטליה  
לא ייאמן, אבל אפילו איטליה הקתולית הצליחה לפתח קהילת נודיסטים מרשימה למדי. דרומית לעיירה ראוונה, המהווה בית ללא פחות משמונה מונומנטים של הנצרות העתיקה מן המאה הרביעית והחמישית לספירה - כולם אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו - תמצאו את באסוֹנה, חוף הנודיסטים הגדול ביותר של איטליה. קילומטר שלם מרצועת החוף של לידוֹ די דנטה הוא קודש לגוף העירום, ועל פי הרשויות המקומיות הדבר חוקי לחלוטין מאז 2002.  

Jerolim, האי Hvar, קרואטיה 
בתחילת 2012 פרסם CNN  את רשימת חמישה עשר האתרים הנודיסטיים הטובים ביותר בעולם. את המקום הראשון ברשימה תפס האי הקטן Jerolim, חלק מן האי Hvar שבקרואטיה. אל תהיו מופתעים - קרואטיה נודעת ברחבי אירופה והעולם בתרבות הנודיזם המתפותחת שלה, ו- Jerolim הוא הדובדבן שבקצפת. אזור הרחצה הנודיסטי מצוייד במקלחות ובמסעדות, והחוף הסלעי הטבעי באי מוקף במים צלולים. אם דרישותיכם מחוף הן יותר מאשר רק להשתזף ולשזוף עיניים במשתזפים/ות מן המין המועדף עליכם, אתם בהחלט במקום המושלם.

פורסם בעכבר העיר אונליין, 08.06.2012

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה