סקירה: אירועי הבמה החמים של קיץ 2010

הקיץ הקרוב עומד להיות לוהט כהרגלו, ולא רק בגלל השרב. חודשי יוני-אוגוסט מביאים עמם כדרך קבע גל חם של אירועי תרבות, חלקם באוויר הפתוח, וחלקם בחללים ממוזגים לעילא. הם מפוזרים בכל רחבי הארץ, מבת ים עד כרמיאל, מירושלים עד באר שבע, ונותנים לכם את האופציה לצחוק או לבכות, לרקוד או לשבת על הדשא עם כפכפים וכוס בירה. להלן המרעננים הרשמיים של במות ישראל.

פסטיבל סמילנקי
מתי:
כל יום רביעי עד ה-18 ביולי
איפה: העיר העתיקה באר שבע
מה בתכנית:
הרבה יצירה מקומית. בכל יום רביעי בשבוע נסגרים מספר רחובות בעיר העתיקה לתנועה ומתמלאים בדוכנים, בחללי מופעים ובבמות: במת מוזיקת עולם, שתעלה ב-18 ביולי מופע פלמנקו, במת ילדים, במה אקוסטית, ובמה חשמלית שתארח מוזיקאים כדוגמת מריונטה סול, אסף אמדורסקי ואפרת גוש. תיאטרון הפרינג' יארח את במת התיאטרון והמחול, שתציג, בין היתר, מופעי אלתורים, מגוון להקות מחול, ואת אופרת הרוק משחק באש של שי להב (המחזאי) ושי להב (הארנב של ד"ר קספר).
כמה בקופה:
משעה 19:00 הכניסה למתחם היא חינם רק הצגות הפרינג' במחיר סמלי של 10 שקלים.
לידיעת הקהל: הפסטיבל כבר התחיל, אבל כמו תמיד, שומרים את הטוב לסוף.

צוחקים בכפכפים
מתי: 30 ביוני – 23 באוגוסט
איפה: בת ים, בעיקר באיזור החוף והטיילת.
מה בתכנית:
לאורך הקיץ תתקיים בבת-ים חגיגה שלמה של מופעי במה, מוזיקה ואמנות. הפסטיבל שיתקיים בחוף הריביירה יציג סטנד-אפ לכל טעם. שלום אסייג ונבחרת "צחוק מעבודה" יפתחו את האירוע במופע משותף, דני סנדרסון יעלה מופע מוזיקלי-הומוריסטי בשילוב שירים מימי כוורת ולהקת הבובות רד בנד תעשה את מה שהיא עושה הכי טוב.
עבור באי הפסטיבל הדתיים יועלה המופע הכשר "טיש בשלושה" עם משה אריאלי, קובי להב וישי לפידות, ודוברי הרוסית מוזמנים ליהנות מהופעתה של ילנה וורוביי, אחת מאמניות הסטנדאפ המצליחות והאהובות ביותר של רוסיה. בנוסף צפוי מרתון נונסנס של "דומינו גרוס", ואפילו ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני מאיים לנסות להצחיק לראשונה בחייו. הקינוח יגיע בדמות הפנינג של מבחר אמני הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון רחוב.
כמה בקופה:
משתנה מאוד.
לידיעת הקהל: יש גם שפע של אירועי מוזיקה, מופעי ילדים, תערוכות צילום ואמנות וסנדאות. כן, זה אומר להגיע לבת ים. זו משוכה שניתן לדלג עליה.

פסטיבל בבית
מתי: 3-5 ביולי
איפה: בתים פרטיים, מערות, בתי כנסת ושלל חללים מיוחדים ברחבי ירושלים
מה בתכנית:
ירושלים חוגגת השנה עונת תרבות מגוונת, שמגיעה כהמשך ישיר לפסטיבל ישראל. בפינת התיאטרון מגיע גיוון בדמות פסטיבל המוקדש כולו לבחינת חללים חדשים. המופעים של "פסטיבל בבית" מביאים את הצופים לתוך הבית במקום להוציא אותם החוצה לתיאטרון.
בין הצעות האירוח אפשר למצוא בישול כופתאות צ'כיות בדירתה של רות שויער, ממייסדי קיבוץ נאות מרדכי שבגליל העליון, חובבת מסעות ומארחת למופת. אולה שור-סלקטר ומיכה סלקטר יקיימו תיאטרון קריאת תסכית של יהודה עמיחי, שאת כתובת הסלון בו יתקיים המופע תגלו רק עם רכישת הכרטיס. מופע מחול של ברסלבים יתקיים בתוך בית הכנסת האורתודוקסי "יקר". המחזה המדובר של סער סקלי "סדאם חוסיין" יעלה במערת צדקיהו. אפילו שפרה קורנפלד פותחת את הסלון הפרטי שלה להשקת ספרה הראשון.
כמה בקופה:
מחיר להצגה בודדת - 80-60 שקלים. לחיילים, סטודנטים, תושבים ותיקים, בעלי כרטיס ירושלמי או ידידי העונה – 75-55 שקלים. ניתן לרכוש חבילה של שתי הצגות במחיר כולל של 120 שקלים.
לידיעת הקהל: אמנם אתם משלמים על הכרטיסים, אבל אתם עדיין אורחים. נא להתנהג בהתאם. ולהגיע בבגדים צנועים לבית הכנסת.

אופרה בפארק - ריגולטו
מתי: 19 ביולי
איפה: גני יהושע, תל אביב
מה בתכנית:
אופרה להמונים. גם השנה תוכלו להגיע לאופרה בג'ינס וגופיה, להתרווח עם בקבוק שתיה ולהאזין למוזיקה משובחת חינם אין כסף. השנה הבחירה נפלה על אחת האופרות הטרגיות ביותר. "ריגולטו" של ג'וזפה ורדי, המבוססת על מחזהו של ויקטור הוגו "המלך משתעשע", מגוללת את סיפור נקמתו הכושלת של ליצן חצר שבתו נאנסת על ידי הדוכס אותו הוא משרת. מעטים הצליחו לגרום לדיכוי מגדרי ומעמדי להיראות כל כך מסוגנן כפי שעשה ורדי. הפקת "ריגולטו" באופרה הישראלית השנה מארחת לצד הזמרים הקבועים שלה שישה זמרים בינלאומיים, בהם הסופרן הסלובקית אדריאנה קוצ'רובה, הבריטון הספרדי קרלוס אלמגוור והטנור האלבאני ג'וזפה ג'יפאלי. השירה באיטלקית (עם כתוביות). רצוי להכין את הממחטות.
כמה בקופה: כלום.
לידיעת הקהל: חוויית האופרה נשמעת טוב יותר כשמשקיעים בלבוש לכבודה. הוכח מדעית.

פסטיבל דולוס
מתי: 27 ביוני – 18 ביולי
איפה: האנגר הסורגים בנמל יפו
מה בתכנית:
האירוע שחוגג את שנתו הראשונה, אמנם מגדיר את עצמו כפסטיבל מחול, אך בפועל אפשר למצוא בו גם מגוון רחב של מופעים בינתחומיים, שנוגעים בתיאטרון ובאמנות פלסטית לסוגיה. "שקט" של ארקדי זיידס עוסק ביחסי ערבים-יהודים על רקע תפאורה מעשה ידיו של KLONE, אחד מאמני הרחוב הפוריים והמקוריים ביותר בישראל. "אמפליפייר" של גיא גוטמן מכניס את להקת המחול לאולפן רדיו. "חיים מרוצפים" של רותם תש"ח מכניס לעבודתו טקסטים באנגלית ופותח דיון על המצאת הרצפה ועל מגבלות הגוף. וזה רק מספר קטן של מופעים מתוך רבים.
כמה בקופה:
80-50 שקלים למופע. בונוס: במסגרת אירועי הלילה הלבן ב-28 ביוני ניתן יהיה לחזות בחינם במופע "קוקוצו" של קבוצת זיק, המפגיש בין מחול לבין פיסול.
לידיעת הקהל: מארגני הפסטיבל קובעים כי הוא מתקיים השנה "לראשונה", מה שמעיד על כוונה להפוך אותו לשנתי. נחזיק אצבעות.

מחולוהט 2012
מתי: 2 ביולי – 30 באוגוסט
איפה: מרכז סוזן דלל, תל אביב
מה בתכנית:
מבחר כוריאוגרפים ורקדנים מקומיים, לצד כמה אורחים בינלאומיים, באחד מאירועי המחול המודרני החשובים בארץ. להקת בת שבע תעלה מופע משולב עם היצירה "Lost Cause" של שרון אייל וגיא בכר לצד "טאבולה ראסה" של אוהד נהרין. הכוריאוגרפית זוכת הפרס הבינלאומי במוסקבה, מרינה קסלר, תעלה בלט על פי המחזה השייקספירי "אותלו". ורדית לוסקי ויעל טל יפגישו לראשונה מחול הודי ופלמנקו. להקת קולבן דאנס תציג, בכורה למופע חדש בשם "כמהין" שיעסוק באוכל ובטקסי אכילה. רנה שינפלד תציין 50 שנות מחול במופע "בַּךְ". להקת קמע תעסוק בקשר שבין המציאות לעולם הווירטואלי במופע "STATUS". ולהקת המחול המודרני הסינית "גואנגדונג" תציג מופע נזיל בשלושה חלקים שיעסוק באמנות הגוף, בקשר בין האדם לבין הטבע ובציורים הסיניים הקלאסיים. וזה רק על קצה המזלג.
כמה בקופה:
140-65 שקלים. רוב המופעים נעים בסביבות 90 השקלים לכרטיס.
לידיעת הקהל: קוד לבוש, אקסטרווגאנט-אלגנט.

הקאמרי בפארק
מתי: 21-4 באוגוסט
איפה: אמפי וואהל פארק הירקון, תל אביב
מה בתכנית:
הקאמרי ראה בשנה שעברה כי טוב, והחליט גם השנה להציג את מרכולתו תחת כיפת השמיים. הצגות חדשות יש כל הזמן, וגם מבצעים זה לא דבר חדש. על שיתופי פעולה עם תיאטראות אחרים כבר שמענו ובעצם נותר רק דבר אחד שיכול לספק לקהל באי התיאטרון חוויה ייחודית, לצאת החוצה. התיאטרון השייקספירי עושה את זה כבר שנים על גבי שנים בסנטרל פארק, אז למה לא לעשות את זה בפארק הירקון? במהלך חודש אוגוסט הקאמרי יציג קומדיות ומחזות זמר כמו "בית ספר לנשים" של מולייר, "עוץ לי גוץ לי", "משרתם של שני אדונים", "מעגל הגיר הקווקזי" של ברכט ועוד.
כמה בקופה:
כמו שעולה בתיאטרון, רק בלי מזגן, ו-50% לתושבי תל אביב.
לידיעת הקהל: מומלץ להתמרח באלתוש לפני, הממזרים לא מרחמים בלילות הקיץ החמים. 

פסטיבל מחול כרמיאל
מתי:
9-7 באוגוסט
איפה: ובכן, כרמיאל
מה בתכנית:
פסטיבל כרמיאל כבר בן 25, וכיאה למשבר רבע החיים הוא מנחם את עצמו בריקודים סוערים. במשך שלושה ימים רצופים לא ניתן יהיה לעשות צעד בעיר בלי לדרוך על מחוללים בשלל הצבעים והצורות, שימלאו כל חלל מופעים אפשרי. להקות מחול בעלות שם מחו"ל לצד להקות מקומיות שעדיין מנסות לבנות לעצמן שם, פה-דה-דה אלגנטיים לצד פלמנקו סוער, וילדים שבאים למחול לצד מבוגרים שבאים ממחול. קוזאקים רוסים שעושים ריקודי עם, ברזילאים שעושים בלט קלאסי, הפקה מיוחדת של אחינועם ניני, מחול מודרני מסין ובכורה ללהקת המחול הקיבוצית הם רק טעימה ממה שהולך להתחולל שם.
כמה בקופה:
20-150 שקלים וחלק מהמופעים גם בחינם.
לידיעת הקהל: לצאת מתל אביב, כבר אמרנו?

Cirque du Soleil
מתי: 25-8 באוגוסט
איפה: היכל נוקיה, תל אביב
מה בתכנית:
"קרקס השמש" הקנדי האגדי, שהוקם ב-1984, מגיע לארץ עם אחד המופעים הנודעים ביותר שלו, "אלגריה". אקרובטים ולוליינים בתלבושות מרהיבות שמוקפים בפירוטכניקה מעוררת אימה, יעשו דברים שהדעת מתקשה להאמין בהם אפילו כשהם מתבצעים על הקרקע ,קל וחומר בגובה של כמה מאות מטרים. מי שרוצה להגיע וטרם רכש כרטיס, מומלץ לו בחום להתפנות לטיפול בעניין באופן מיידי, שכן הכרטיסים נחטפים במהירות, ואפילו נוסף עוד מועד כדי לעמוד בדרישות.
כמה בקופה:
360-220 שקלים. יש מבצעים ללקוחות חברת אורנג'.
לידיעת הקהל: לא מומלץ לחולי לב, נשים בהריון מתקדם, או מי שפשוט מפחד מאש.

ובקטנה
» לאורך כל חודש יולי יציינו בתיאטרון גשר פסטיבל קולטורה וקולינריה, בשיתוף פעולה עם מסעדות מקומיות. מחיר כרטיס לכל הצגות חודש יולי יעמוד על 50 שקלים בלבד, ושלוש המסעדות הסמוכות לתיאטרון, בר היין קארדו, קפה עמליה ובר הסלונה, יציעו לרוכשי הכרטיסים עסקה בשווי 50 שקלים: "מנה תיאטרלית" וכוס יין, או יין ללא הגבלה לפני ההצגה ולאחריה.
» איתי טיראן חוזר ביולי הקרוב אל שייקספיר, הפעם ב"פרוייקט ריצ'ארד" בתיאטרון הקאמרי. טיראן, שמשחקו ב"המלט" זיכה אותו בביקורות חמות ובפרסים יוקרתיים, יככב במחזות "ריצ'ארד השני" ו"ריצ'ארד השלישי", שיועלו זה לצד זה, ויציגו אמירה רלוונטית מתמיד על פוליטיקה, מאבקי כוחות ומוסר.

פורסם בעכבר העיר אונליין, 25.06.2012

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה