דעה: תשדיר הבחירות הגזעני של ש"ס

אם יש דבר אחד שעליו יש להודות לקמפיין החדש של ש"ס, הרי זה על פתרון השאלה לגביה תהינו כבר זמן מה: מה ליברמן יותר מבחינת ש"ס – ימני או רוסי?
.
יש לתת קרדיט במקום בו הוא ראוי. בתוך חמישים שניות הצליחו ש"ס לשלב מיזוגניה, גזענות ואתנוצנטריות בהצלחה מסחררת שלא נראתה מאז ימי "הזונה הרוסיה". למעשה, פלא הוא שהכלה בסרטון לא הגיחה מתוך קופסא עם חותמת דואר אוקראינית.

נא להכיר: מרינה. הבלונדינית הדקיקה והיפהפיה, שקשה לדמיין שאי פעם תבחר בחתן כל כך בלתי-מרשים למראה (בלשון המעטה) כמו זה המוצג בסרטון, מגלמת בעיני מצביעי ש"ס שאינם רואים כל פגם בתשדיר את הפנטזיה האולטימטיבית של ה"שיקסע" הבלתי מושגת. הגבר המוצא את עצמו בחתן בסרטון הוא זה אשר מצא את עצמו דחוי מסיבות כאלה ואחרות על ידי נשים ממוצא רוסי, וכעת ניתן לו "תירוץ" לכלות בהן את תסכולו: הגויות האלה, מי צריך אותן בכלל. ההירתעות של החתן מן הכלה אשר – אבוי! – אינה יהודיה כדת וכדין מהווה את הקתרזיס המושלם. שהיא תגיד לי לא?! אני זה שמסרב לקבל אותה! הדם שלה לא טהור מספיק!



כן, זהו אותו דיון עתיק יומין. יש שיצפו ממני לקום ולטעון נגד הטענה העתיקה שהסרטון מעלה מן האוב: "כל הרוסים גויים". אין בכוונתי לעשות כן, וזאת מאותה סיבה שבגללה אני מסרבת באורח קבע לענות לאנשים אשר מעלים בפניי ברוב חוצפתם את שאלת יהדותי שלי – זה לא עניינכם. מה שמשנה הוא שמדינת ישראל, המתגאה בחוק (המעוות, יש לציין) המעניק אזרחות אוטומטית לכל אדם שהיה נתפס כיהודי על פי חוקי נירנברג, ראתה לנכון להעניק אזרחות ללמעלה ממיליון יוצאי ברית המועצות לשעבר. למעשה, לא רק ראתה לנכון – רדפה אחריהם באופן אקטיבי דרך הסוכנות היהודית, ושידלה אותם במתק שפתיים ובהבטחות של מגדלים פורחים באוויר להואיל בטובם להגיע ולהציל את מדינת ישראל מן האיום הדמוגרפי הערבי.

אבל אז התברר ש"חבל ההצלה הדמוגרפי" הוא בעל דעות ותרבות משלו, ואין בכוונתו להתכופף מול הממסד הציוני בקלות שבה עשו זאת העליות הקודמות. מהגרי שנות התשעים היו משכילים, אקדמאים ברובם, והביאו איתם עושר תרבותי עצום, שאיים על האוכלוסיה הוותיקה – שאחוזי האקדמאים בקרבה היו נמוכים בהרבה. הנשים הרוסיות והאוקראיניות, הנתפסות כמן היפות ביותר בעולם, נראו כאיום על נשים הוותיקות, שפחדו שהעולות "יגנבו להן את הגברים". היה צורך דחוף לייצר דה-לגיטימציה של אותם אנשים שלהגעתם התחננה המדינה. גויים, זונות, אלכוהוליסטים, מאפיונרים – כל כינוי שרק ניתן לדמיין נזרק לתוך קלחת השנאה הגזענית. והדייסה שבושלה בה בושלה היטב. לראיה, אנו אוכלים אותה גם עשרים שנה מאוחר יותר.

אפילו אם מוציאים את הגזענות מן התמונה, הניתוק של הסרטון מן המציאות בא לידי ביטוי ביותר מדרך אחת בלבד. הסיכוי שחתן במדינת ישראל יגלה את אי-יהדותה של הכלה מתחת לחופה שקול, ככל הנראה, לסיכוי שטקס הנישואים ייערך על ידי אלוויס פרסלי. כל מי שאי פעם נתקל בתענוג שבהגשת בקשת נישואים מול הרבנות יודע לספר היטב על האישורים האינסופיים שיש להגיש על מנת להוכיח את "כשרותו" של הזוג להינשא בישראל – באופן כפול ומכופל עשרות פעמים כאשר מי מבני הזוג לא נולד בארץ. סבתא רבא, וסבתא רבא רבא, וסבתא רבא של סבתא רבא רבא נדרשות לעלות מקברן ולהנפיק מסמכים על מנת שצאצאיהן יוכלו לבוא בברית הנישואים עם בחירי ליבם.

בתוך כך, אבסורדי במיוחד הדיבור על "כוכבית גיור". הו, לו רק היה הדבר כה פשוט! ההליך היחיד במדינת ישראל שדרך החתחתים אליו משתווה לזו של הליך הנישואים הוא הליך הגיור עצמו. מגוחך לחשוב כי יש צורך להזכיר את העובדה שגיור רפורמי או קונסרבטיבי אינו מאושר כגיור רשמי במדינה. הגיור היחיד אותו מקבל הממסד כלגיטימי הוא הגיור האורתודוקסי, ולצידו הגיור של צה"ל  – אותו, יש להזכיר, אישר הרב עובדיה יוסף בכבודו ובעצמו לפני שנה.

חלקים נרחבים בשמאל הצברי תוהים מדוע מצביעים יוצאי ברית המועצות באופן כה גורף לליברמן. התשדיר של ש"ס מהווה בזאת תשובה מוחצת. אם המפלגה הראשונה אותה חושבים ש"ס "להאשים" בפניה לקהל העולים ובעיסוק בהקלת זכויות הנישואים עבורם היא אחת הקרובות אליה ביותר מבחינת החשיבה המדינית, אל ילינו בטרם יטלו קורה מבין עיניהם.

פורסם בסלונה, 09.01.2013

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה