ידיעה: הפקה מחודשת של "צלילי המוסיקה"

המחזמר "צלילי המוזיקה" חוזר לבמה, בהפקה פרטית, והפעם הוא רחוק מלהיות אטרקציה פסטיגלית. במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (ב') הוצגו קטעים מתוך מה שמסתמן להיות ההפקה הכי אלגנטית וסולידית שנעשתה למחזמר עד כה בארץ.

"תיאטרון עושים עם מי שיש, וכשיש עם מי – כדאי לעשות", אומר הבמאי ארתור קוגן. קוגן, לו הוענק החודש פרס מילוא עבור בימוי המחזות "ריצ'ארד השני" ו"ריצ'ארד השלישי" בקאמרי, הסביר כי ערכו של המחזמר הוא, בין היתר, באמיתותו. "הוא תמיד רלוונטי", אמר הבמאי. "מצד אחד יש את האספקט החברתי. מצד שני, יש את הסיפור משפחתי, שהוא סיפור אמיתי. כשמדובר בנפשות חיות בסיטואציות קשות, תמיד יש דרמה להתעסק בה. אם יש ריקודים על הדרך – על הכיפאק".

המחזמר מבוסס על סיפורה האמיתי של מריה פון טראפ. מריה נשלחה כמורה לילד של קפטן גיאורג פון טראפ, נישאה לו והקימה מקהלה עם הילדים על מנת לפרנס את המשפחה. בסופו של דבר, עם עלייתם של הנאצים לשלטון, המשפחה נמלטה לארצות הברית דרך איטליה. בשנת 1949, שנתיים אחרי שבעלה, קפטן פון טראפ נפטר, פרסמה מריה את ספרה הראשון - "The story of the Trapp Family Singers", ולאחר שנעשה סרט גרמני על פיו, חברת "פאראמאונט" האמריקנית קנתה את הזכויות לגרסה האנגלית . במקום סרט, הוחלט להפיק מחזמר בראשותם של אחד הצמדים המפורסמים בברודווי - ריצ'רד רוג'רס (לחן) ואוסקר המרשטיין (מילים). המחזמר, שעלה לראשונה בברודוויי ב-1959, היה ללהיט וזכה בשמונה פרסי טוני. ב-1965, אף הוחלט לעבד את המחזמר לסרט מצליח, כאשר לתפקיד של מריה לוהקה ג'ולי אנדרוז, שזה עתה סיימה את צילומי הסרט "מרי פופינס" ולתפקיד קפטן פון טראפ לוהק השחקן השייקספירי כריסטופר פלאמר. הסרט זכה בחמישה פרסי אוסקר והפך לאחת מההצלחות הקופתיות הגדולות ביותר.

"המחזמר הזה עוסק בסוג מסויים של ביטול מעמדות", מקשר המנהל המוזיקלי, המלחין והמנצח מאסטרו גיל שוחט, את המחזה לימינו אנו. מי שאחראי על הלחנת האופרה "הילד חולם" על פי מחזהו של חנוך לוין, נבחר לנצח על עיבוד המוזיקה הנודעת של ריצ'ארד רוג'רס. "נקודת המוצא של ההפקה הזו היא אמנותית", מסביר שוחט. "כשעודד (פלדמן, המפיק, א"ב) קרא לי, אמרתי לו 'תהיה לך בעיה איתי. אני רגיל לקולות אופראיים, לתזמורות סימפוניות, למקהלות'. לשמחתי, המפיקים הולכים עם הקו האמנותי שמתייחס ליצירה הזו כאל סימפוניה. זו תהיה הפקה אמנותית בכל רמ"ח איבריה". "זו לא הצגת ילדים", מוסיף ומבהיר קוגן עבור מי שעדיין מדמיין את הקפצוצים של חני נחמיאס למשמע שם המחזה. "לכן גם לא העלינו את זה בחנוכה, בעונת הפסטיגלים. רוב ההצגות שיהיו הן הצגות ערב, והפניה היא למבוגרים ולילדים כאחד".

 עם כל זאת, יש לזכור שמדובר בפרוייקט שנועד, בראש ובראשונה, להיות רווחי. "לא אכחיש, המטרה הראשונה של המיזם הזה היא להרוויח כסף", אומר המפיק עודד פלדמן. "הוא התחלה של תיאטרון מסחרי, אני אקרא לו פרטי, ללא סבסוד, שבו עושים מה שאוהבים וגם מכניסים כסף. אני מתחיל את המיזם עם המחזמר הכי מצליח בעולם בכל הזמנים. זה נשמע כמו קלישאה, אבל זה מופיע בספר השיאים של גינס. הסרט על פיו הוא מהמצליחים בעולם. בעבודתי בתחום למדתי שאין סתירה בין איכות אמנותית להצלחה כספית".

"כל הזמן מחזירים את ההפקה הזו", אומרת לימור שפירא, שחקנית מיוזיקלז ששיחקה בהפקה עם חני נחמיאס ומגלמת את אם המנזר בהפקה הנוכחית. "יש כמה מחזות זמר שבארץ משום מה מעלים שוב ושוב. ההתמחות שלי זה מחזות זמר של סטיבן זונדהיים, וכל פעם כשרוצים להעלות מחזה שלו בארץ זה לא יוצא לפועל. תמיד מביאים את הדברים שבטוח יצליחו".

הליהוק של התפקידים הראשיים מדגים היטב את האיזון שחיפשה ההפקה בין מסחריות לאיכות. לתפקיד מריה לוהקה אניה בוקשטיין, שהפתיעה בשירה מרשימה. "זו החותמת האחרונה לזה שאני בת 30, במובן טוב", צוחקת מי שגילמה בהפקה קודמת את ליזל בת ה-16 (עוד מעט 17). רפי ויינשטוק זומן מברלין, שם הוא מתמקד בשנים האחרונות בקריירה מוזיקלית, על מנת לגלם את קפטן פון טראפ; ענת עצמון תשחק את הברונית אלזה שריידר; וזוכת "כוכב נולד" רוני דלומי נבחרה לתפקיד ליזל. עם זאת, ההפתעה הגדולה של ההפקה הקרובה הוא ללא ספק גון הלוי, בוגר טרי של תלמה ילין שיגלם את רולף, החבר של ליזל שמצטרף לשורות המפלגה הנאצית. הקול האדיר של בן ה-19, שזו עבורו הפקה ראשונה מחוץ למוסד חינוכי, משלב מנעד, נוכחות ועוצמה, ומגלם בתוכו הבטחה אדירה לכשיבגר. יש למה לחכות. 

פורסם בעכבר העיר אונליין, 28.01.2013

תגובה 1:

  1. אנחנו 3 בנות שעושות שיחות וידאו סקס ומצלמות סקס ומוכרות סרטי סקס פרטיים שלנו בוואצפ:

    דנה 055-3386275 - כוסית על דוחפת הכל לכוס שלח לי הודעה מאמי!

    מאיה 050-4820418 - אני חרמנית ועושה הכל בוואצפ במצלמה, שליטה, סאדו, בדסמ, יחסי שליטה, שולטת ונשלטת, וכל סוגי הסקס
    או בטלגרם Mayaa69

    055-2761552 שירה - כוסית לוהטת וזורמת להכל בוואצפ, דוחפת אצבעות וידיים לכל מקום בגוף
    או הודעה בטלגרם vikalive24

    קווי סקס - אם המספרים האלו חסומים לך תחייג לחברת הסלולר שלך ותבקש להסיר את החסימה, הסרת החסימה היא בחינם:
    1919-121-936
    1919-121-970

    שיחות של הכרויות:
    1901-729-213
    1901-729-210

    השבמחק