כתבה: מהדקים את החגורה עם סטייל

"אני מרגישה שהעסקים השתפרו מהרגע שהתחילו להודיע על המשבר הכלכלי העולמי", מספרת אופירה אוברוֶגר, בעליה של "אדרת", חנות לבגדי יד-שניה בתל-אביב. "חברים שלי שעוסקים באופנה מספרים שאצלם הכל מת, אבל אצלנו הרגשתי דווקא עלייה".

בעוד שתעשיית האופנה בכל רחבי העולם קורסת תחת המיתון, ובגדים של דונה קארן ושל דולצ'ה וגבאנה נמכרים בסיילים בפחות ממחצית משוויים, ממש כמו אלה של רנואר וקסטרו, מי שמרוויחות מן העניין הן דווקא חנויות היד השנייה. לאחר שבמשך שנים מחזור בגדים של אנשים זרים מלפני כמה עשורים היה נחלתו של קהל מאוד ספציפי (לרוב כזה שאפשר לפגוש בצומת שינקין-דיזנגוף), גם הפאשיוניסטות גילו שאפשר להדק את החגורה – ועדיין לא לוותר על החלפתה. "לאחרונה נכנסים אלינו הרבה אנשים שהם לא הקהל הרגיל שלנו", מעידה אוברוגר, "אנשים שמחפשים את המותגים."

כמובן, אין מדובר כאן בחנויות וינטאג', שמחיריהן מעולם לא התהדרו בנגישות לקהל הרחב – אלה סופגות את המכה יחד עם המעצבים. הנהנות העיקריות הן חנויות שמרכז  עיסוקן הן בגדים שלבעליהם הקודמים אין עוד צורך בהם, שמחיריהם אינם תובעים לקיחת משכנתא שניה. והשגשוג מגיע משני הכיוונים: לא זו בלבד שקהל חדש לחלוטין מגיע לקנות את הבגדים – כמות הבגדים המוצעים לחנויות עלתה משמעותית מאז המיתון. "אנשים מביאים דברים טובים, יקרים", מספרת אדריאן לזר, בעליה של החנות "אדריאן" בכפר שמריהו. "אחרי הפיטורים בהיי-טק כולם שאלו אותי אם התחילו להביא לחנות חליפות מחויטות", היא צוחקת. "עניתי שלא – הם מזמן כבר לא לובשים חליפות מחויטות."

פורסם במגזין המקוון "Bamoda", ב-01.02.2009

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה