סקירה: בתי הספר למשחק - תתחילו לשלם בזיעה

כשהגשמים מתמעטים ומזג האוויר מתחמם אפשר כבר לדעת שמתחילה עונה חדשה – עונת האודישנים לבתי הספר למשחק. אם גם אתם חולמים על אורות הבמה, אבל לא מוכנים להתפתות לאור הזרקורים של הריאליטי, סביר להניח שתמצאו את עצמכם בימים אלה משננים מונולוגים במרץ. אבל לפני שתתנפלו על כל אודישן אפשרי, עדיף לקחת צעד אחורה, ולסקור האופציות העומדות לרשותכם.  אל תטעו – כל תכניות הלימודים קשות ומפרכות, התחרות מבית מאיימת על השפיות, ובאף מקום לא יהססו לסלק אתכם באמצע הלימודים אם יחליטו שאתם לא מתאימים.

בית צבי
מאחורי הקלעים: בית הספר למשחק הוותיק ביותר בישראל הוקם ב-1960 על ידי ד"ר חיים גמזו. ב-1981, אחרי סדרה של מנהלים (ואפילו יורם קניוק אחד), עברו המושכות לידיו של גרי בילו ז"ל. מ-2009 מנהל אותו מיכה לבינסון.
בחזית הבמה: מי שחולם על שואו הגיע למקום הנכון. מחול, שירה וקרבות במה הם חלק בלתי נפרד מבית הספר, שעשה לעצמו שם כחממה של כוכבי מחזות זמר. הדגש בלימודים מושם על עבודת אנסמבל, וכבר משנה א' התלמידים מתנסים בהפקת הצגות והעלאתן.
מבחני קבלה: נא להכיר, הנוסחה שכל נבחן ילמד לשנוא: מונולוג קומי, מונולוג דרמטי ושיר. בבית צבי הבוחנים דורשים את המונולוגים, כשלכל אחד מהם מוקצות עד שלוש דקות, מתוך מחזות מוכרים שהוצגו בתיאטראות בארץ. שימו לב - לפחות מונולוג אחד חייב להיות מהרפרטואר העולמי וחלילה לא שניים מהישראלי. בנוסף, רצוי שמונולוג אחד יהיה לקוח מתוך מחזה קלאסי והשני מתוך מחזה מודרני. פרינג' מקומי – לא בבית ספרנו.
האודישנים לבית הספר מתקיימים במהלך כל השנה, כאשר ההרשמה לאודישנים לשנת הלימודים הבאה נפתחת בדצמבר (כלומר, הבחינות עכשיו הן לשנת הלימודים 2013-2012). תאריכי האודישן לבית הספר נקבעים מראש, ומפורסמים בעמוד הראשי של אתר האינטרנט. יום הבחינות הבא הוא ב-22 במרץ.
כסף מסובב ת'עולם: 200 שקלים דמי הרשמה ו-300 שקלים דמי בחינה.
דבר הבוגרים: "ארוך" – כך מסכמת שרית וינו אלעד את האודישן שלה. "התחלתי עם שיר; ואז ביקשו ממני לשיר שיר אחר; ואז ביקשו ממני לשיר שיר שהוא לא של יהודית רביץ", היא צוחקת, וממהרת למסור מניסיונה שלל כללי 'אל תעשה' במהלך האודישן. "עשיתי את מירב הטעויות האפשריות. התווכחתי עם הבוחן! הייתי בת 18, ושאלו אותי למה אני לא הולכת לצבא. שאלתי את הבוחן 'אתה הלכת לצבא?'. ענה לי 'כן'. אמרתי לו – 'למה הלכת?'. למעט המונולוגים שלמדתי לא קראתי מחזה מימיי – אורי פסטר נתן לי שני מונולוגים, למדתי אותם והלכתי". ואם אתם חושבים ברגע זה "אבל עובדה שהיא עברה!" – היא שרית וינו אלעד, ואתם עדיין לא בסרט.
אחרים ששרדו כדי לספר: זאב רווח, יוסף שילוח, יוסי פולק, ענת וקסמן, ריטה, דב נבון, דפנה רכטר, אלונה קמחי, אלון אופיר, ליליאן ברטו, מיכל ינאי, רמה מסינגר, יורם חטב, שרה פון שוורצה, ליאור אשכנזי, מיה דגן, יוסי מרשק, אולה שור סלקטר, איתי טיראן.
לפרטים נוספים: בטלפון 03-6161122, שלוחה 315, או במייל school@beit-zvi.com. ניתן להוריד את טופס ההרשמה באתר בית הספר.

הסטודיו למשחק של ניסן נתיב
מאחורי הקלעים: אמנם האיש והאגדה שהקים את בית הספר ב-1963 נפטר לפני כארבע שנים, אבל בית הספר למשחק של ניסן נתיב ממשיך גם אחרי מותו. בימים אלה הוא נמצא במאבק איסוף כספים כדי לממן לעצמו משכן קבע. בית הספר, המחזיק בסניפים בתל אביב ובירושלים, דוגל בכיתות קטנות של 17 תלמידים בלבד – והתחרות על המקומות היא בהתאם.
בחזית הבמה: תהליך ופיתוח אישי. הכיתות הקטנות מאפשרות לכל תלמיד לקבל את תשומת הלב הראויה, והדגש הוא על מכלול התכונות והכישורים של כל אחד מהתלמידים. מי ששמע את המשפט "יש לך כל כך הרבה פוטנציאל" יותר מדי פעמים, ירגיש כאן כמו בבית.
מבחני קבלה: נמשכים עד אמצע חודש אפריל בשני סניפי הסטודיו.
» ראיון אישי, שיבדוק את דרישות הסף: שטרם מלאו לנבחן 25 ושהוא סיים 12 שנות לימוד עם בגרות מלאה ואחרי שירות צבאי או לאומי. אם אתם חורגים באחד מהתנאים (למשל, אם יצאתם בשאלה אחרי חינוך חרדי), התקשרו לבירורים לפני שאתם משקיעים זמן וכסף בהליך ההרשמה.
» בחינה אישית, כשבועיים מיום ההרשמה. שני קטעי משחק מתוך מחזות בעלי אופי שונה, באורך של 1.5-2 דקות כל אחד. יש לקבוע מועד לאודישן בטלפון. את התשובה לגבי המעבר לשלב הבא מקבלים בתום האודישן, בו במקום.
» סדנה בת יומיים לצולחי השלב הראשון. לאורך 20 שעות, המתפרשות על פני יומיים, תעבדו עם מורים שונים על טכניקות שונות. גם כאן את התשובה מקבלים מיד עם תום הסדנה.
» קונקורס, או בתרגום – מבחן הפגנת עליונות כישורי המשחק שלכם תוך תקיעת סכינים בגב המתחרים. כל הנערים והנערות ששרדו עד כה נדרשים לשחק לפני המורים, הן לבד והן בקבוצות, וזה השלב שבו הקרב על המקומות המועטים בבית הספר הופך למשחק כסאות מוזיקליים רצחני. זה הזמן למשוך את תשומת ליבם של הבוחנים. תשובות בסופו של יום מפרך.
כסף מסובב ת'עולם: דמי ההרשמה והבחינה עומדים על 350 שקלים לחיילים ועל 400 שקלים לכל השאר.
דבר הבוגרים: "הרגשתי כל כך רע אחרי שעשיתי את המונולוג הראשון", מספרת לירון בן שלוש, "שאמרתי לעצמי - בטוח לא עברתי, לפחות עכשיו איהנה מהשיעור עם ניסן. וזה מאוד שחרר אותי, כי הבנתי שאני לא צריכה להוכיח שום דבר. האמת היא שגם בסדנה הצלחתי ליהנות. אלמנט התחרותיות דווקא הפעיל אותי לטובה, חיזק לי את הביטחון. בקונקורס היה מאוד קשה ומתוח – באחד המונולוגים פתאום הפה שלי התייבש לחלוטין, כמו בסיפורים. פתאום הבנתי מה זה. בסוף שנה ג' ראינו שוב את האודישנים שלנו, כחלק מהמסורת בבית הספר, ופתאום ראיתי שזה בכלל לא היה כל כך נורא כמו שחשבתי אז".
אחרים ששרדו כדי לספר: משה איבגי, לוסי דובינצ'יק, אורנה בנאי, שולי רנד, רמי הויברגר, קרן מור, נטע גרטי, שילה פרבר, שירה גפן, אמנון וולף, יובל שרף.
לפרטים נוספים: סטודיו למשחק ניסן נתיב ירושלים, טלפון 02-6733414
סטודיו למשחק ניסן נתיב תל אביב, טלפון 03-5182410


הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין 
מאחורי הקלעים: הוקם ב-1988 ושוכן בלב שכונת התקווה. אם לא אכפת לכם לעבוד אל תוך הלילה באזור – זכיתם.
בחזית הבמה: ההצגות שמעלים תלמידי שנה ג' של הסטודיו הן רבות, מגוונות, וזוכות פעמים רבות לביקורות מהללות. במקביל, הסטודיו דואג לפתח את תחושת האחריות הקהילתית של התלמידים, והחל משנה ב' הם עובדים בשכונה עם ילדי עובדים זרים, נוער בסיכון, קשישים, ילדי עולים במצוקה, ילדים בעלי הפרעות תקשורת וקבוצות ילדים ונוער משכונת התקווה.
מבחני קבלה:
» בשלב הראשון
נבחנים מול האיש בכבודו ובעצמו, עם שני מונולוגים מתוך מחזות שעלו בארץ - אחד קומי ואחד דרמטי. תלמידי המכינה והסדנאות פטורים מהשלב הזה.
» בשלב השני נדרשים להציג מונולוג קומי, מונולוג דרמטי ושיר בעברית, הפעם מול פאנל של מורים.
» השלב השלישי כולל סדנת אימפרוביזציות ותנועה עם מורי הסטודיו – ועם כל המתחרים שלכם, כמובן.
כסף מסובב ת'עולם: עלות כל הבחינות וההרשמה  - 450 שקלים.
דבר הבוגרים: "השלב הראשון היה זוועה", מספר אסף שגב, שחקן בתיאטרון הבימה. "נורא הכעיס את יורם שאני לא מגיב להוראות. אני מבחינתי באתי עם מונולוג מוכן מהבית, ולא הבנתי מה הוא מבקש ממני. הוא נלחם בי. עברתי כי הצחקתי אותו. בשלב השני נתתי לעצמי סתירת לחי ואמרתי לעצמי –אני שוכח את כל מה שהכנתי בבית ועושה מה שמבקשים ממני בלבד. כל המורים בפאנל היו נורא מחויכים, ויצאתי בתחושה שכבר התקבלתי, שהשלב השלישי הוא רק פורמאלי. בשלב השלישי, בסדנאות, עשיתי הכל הכי גדול והכי חזק שאני יכול, כדי שישימו לב אליי. לא הסכמתי להיבלע בתוך 90 האנשים, וזה מה שקיבל אותי לבית הספר".
אחרים ששרדו כדי לספר: איילת זורר, אקי אבני, מיכל זוארץ, יעל הדר, אסי לוי, אריק ליבנת, קארין אופיר, אפרת רייטן, יובל סגל, יעל שרוני, טלי שרון, ורד פלדמן, שני כהן.
לפרטים נוספים: מזכירות הסטודיו, ימים א'- ה' בין השעות 09:00-15:00. טלפון: 03-6886514, שלוחה 0. ניתן להוריד את טופס ההרשמה באתר.


גודמן, בית הספר למשחק בנגב
מאחורי הקלעים: למרות שהוקם רק ב-2005, עושה רושם שגודמן - המנוהל על ידי מנכ"ל תיאטרון באר שבע, שמוליק יפרח, והמנהל האמנותי שלו, רפי ניב - כבר בונה לעצמו שם מכובד. מתוך ארבעת המחזורים שחינך בית הספר עד כה, 17 בוגרים כבר השתלבו בתיאטרון באר שבע. מי אמר קשרים ולא קיבל? גם כאן הכיתות קטנות ומובחרות - 20 תלמידים בלבד, וכל הסופרלטיבים על ניסן נתיב רלוונטיים גם כאן. אולי אף יותר, בגלל הריחוק מהמרכז.
בחזית הבמה: האנטיתזה של בית צבי. גודמן, המתפאר במבנה חדיש ומאובזר היטב (צוגים, דימרים, אולם של 320 מקומות), עושה רושם של בית לשחקנים אידיאליסטים, שלא מחפשים שואו ראוותני ולא רוצים להתקבע במיינסטרים. תיאטרון הפרינג' באר שבע, הוקם על ידי בוגרי גודמן, גם שתי קבוצות אימפרו צמחו משם, ובוגרת נוספת (חנית כהן) הצטרפה לאחרונה למעבדת התרבות של אוהד קנולר בדימונה.
מבחני קבלה: ההרשמה לבית הספר נמשכת מאפריל עד סוף יולי, והאודישנים נערכים בשני שלבים:
» ראיון אישי ובחינה מעשית. יש להכין – ניחשתם נכון – מונולוג קומי ומונולוג דרמטי, עד 3 דקות לקטע, ושיר בעברית. תשובה לגבי השלב הבא מקבלים למחרת האודישן.
» סדנה בת יום שלם לשורדי השלב הראשון. רק בגלל שזה לא המיינסטרים, זה לא אומר שאפשר להינצל מהציפורניים. בסדנה תתנסו בשיעורי משחק, תנועה וקול בהנחיית מורי בית הספר. למחרת מקבלים תשובה האם התקבלתם.
כסף מסובב ת'עולם: דמי הרשמה ובחינה – 400 שקלים. יתרון שלא קיים במקומות אחרים - לדברי בית הספר, כ-80% מהתלמידים זוכים למלגה מלאה או חלקית של שכר הלימוד.
דבר הבוגרים: "זה היה סוג של הימור", מעיד בוגר המחזור הראשון אורן כהן, שחקן בתיאטרון באר שבע וזוכה בפרס התיאטרון לשחקן המבטיח של 2010, "ואני חושב שהימרתי נכון. יש אווירה מאוד משפחתית בבית הספר". כהן לא מכחיש את קיומה של התחרותיות הטבעית למקצוע, אבל קובע כי "יש משהו מאוד חם ותומך שמושרש מההנהלה. אבל זה לא שכל הזמן מלטפים אותך, נכנסים בך כשצריך".
אחרים ששרדו כדי לספר: כנרת קדוש, טל שלאכטמן, מיטל ילינק, שחר זכאי, אלעד כהן.
לפרטים נוספים: מזכירות בית הספר, ימים א'-ה' בין השעות 08:00-17:00. טלפון: 08-6464940, שלוחה 2. ניתן להוריד את טופס ההרשמה באתר.

בית הספר לאמנויות הבמה של סופי מוסקוביץ'  
מאחורי הקלעים: מה שהתחיל ב-1999 בכיתת חזרות ברחוב ברנר בתל אביב הוא כיום מבנה של כ-800 מ"ר השוכן בתחנה המרכזית החדשה.
בחזית הבמה: למוסקוביץ' שיטה משלה, אותה היא מכנה ביו-קינטיקה, ששורשיה בשיטת הביו-מכניקה של גאון התיאטרון הרוסי וסֶווֹלוֹד מאירהוֹלד. את הביו-מכניקה, שמתמקדת בעבודה עם הגוף ומתוכו, משלבת מוסקוביץ' עם תפיסות של זרם התודעה. התפיסה שלה היא ש"אמנות המשחק הינה אמנות פלסטית - חזותית המתקיימת במרחב ומחייבת שימוש נכון ומדויק בגוף ובקול של שחקן כאמצעי הבעה מרכזי של אמנות התיאטרון". סטינסלבסקי, הזדהות ותיאוריה – לא בבית ספרנו. מאידך, יש גם תוספת ייחודית  - קורס קואצ'ינג וסדנת ניהול קריירה, שיווק ומיתוג עצמי.
מבחני קבלה: ההרשמה כבר התחילה. למסלול רשאים להגיש את מועמדותם בני 18 עד 28 בעלי השכלה תיכונית. גם כאן מתקבלים מדי שנה רק 20 תלמידים, וההליך, אליו נדרש להגיע בלבוש נוח בצבע שחור ובשיער אסוף, הוא רב שלבים:
סדנאות מעשיות בנות ארבע שעות כל אחת. ההליך כבר מוכר: מועמדים, קבוצה, ציפורניים. במסגרת הסדנאות יגיע גם המבחן האישי הנודע לשמצה, הכולל את השלושה המוכרים - מונולוג קומי, מונולוג דרמטי ושיר. המבחן האישי לא יעלה על 45 דקות. סדנאות נוספות, אליהן תגיעו אם תעברו את שני השלבים הקודמים, יתרגלו משחק, תנועה ואימפרוביזציה.
אם התקבלתם, מחובתכם לממש את זכות ההרשמה בתוך שבועיים ממועד מתן ההודעה. לא מימשתם – ראו ויתרתם על מקומכם.
כסף מסובב ת'עולם: 200 שקלים דמי הרשמה, 300 שקלים דמי בחינות.
דבר הבוגרים: "סופי לימדה אותי בתיכון אוסטרובסקי ברעננה", מספרת שחקנית אנסמבל עיתים ירדן גלבוע. "באתי לאודישן אצלה עם מונולוג, והיא הוציאה ממני ניצוצות שלא האמנתי שקיימים. יותר משזה היה אודישן, זו הייתה חוויה. יש אצלה משהו מאוד אישי, את מרגישה שרואים אותך. לדעתי מדד של אודישן, לא משנה אם עברת או לא, זה אם נהנית. כל עוד אתה בתהליך, אם כיף לך – זה אודישן טוב".
אחרים ששרדו כדי לספר: ציון אשכנזי, מירי מסיקה, קרן פלס, אורי חיזקאל, גזית קולטון, רז וינר, עומרי טסלר.
לפרטים נוספים: מזכירות בית הספר, בטלפון 03-5372525, או במייל artact@netvision.net.il . ניתן מענה גם ברוסית. ניתן להוריד את טופס ההרשמה באתר.

בית הספר למשחק ובידור בהנהלת ענת ברזילי 
מאחורי הקלעים: נוסד ב-1999 על ידי השחקנית ענת ברזילי. שוכן בדרך בגין (פתח תקווה) 98, פינת רחוב המסגר, תל אביב.
בחזית הבמה: מקום האומנה לכל אותם אנשים ששאר בתי הספר לא זיהו בהם פוטנציאל.
מבחני קבלה: אין. מונולוגים, שירים, סדנאות? קבלו פטור רשמי. מה יש? שיחת טלפון, שאלון, ראיון ושיעור ניסיון. אם לא התקבלתם, סימן שפשוט שידרתם שאתם לא רוצים את זה מספיק, רוצים מהסיבות הלא-נכונות, או שיצרתם רושם של ביקורתיות יתר, אנטיפטיות, ציניות ואלימות (גם מילולית). בקיצור, חשבו על זה כעל ראיון עבודה לכל דבר.
כסף מסובב ת'עולם: מחיר קורס שנה א'  - 8700 שקלים. מחיר קורס שנה ב' - 7000 שקלים. מחיר קורס שנה ב' מחזמר - 7500 שקלים. מחיר קורס שנה ג' - 5900 שקלים.
דבר הבוגרים: "אני באופן אישי לא כל כך בעד השיטה הזו", מודה יורן דוידי ("תירס סקסואל"), "כי אז אתה מכניס לבית הספר אנשים שזה לאו דווקא הקטע שלהם, וקשה להם להתייחס לעניין ברצינות. מצד שני, זה נותן לאנשים שבבתי ספר למשחק רגילים לא היו מקבלים את ההזדמנות לזכות לחוויה הזו". דוידי עשה שנה של מכינה אצל יורם לוינשטיין ופרש לאחר שמסלול הלימודים התובעני הקשה עליו להחזיק במשרה שתכסה הן את שכר הלימוד והן את שכר הדירה. הוא ממליץ על התכנית של ברזילי, המאפשרת לימודים על בסיס של פעם בשבוע, "למי שיש לו שגרת חיים תובענית ורוצה לחוות את החוויה בצורה עדינה".
אחרים ששרדו כדי לספר: עופר אלוני, שירי זלמן, שחף עבאדי.
לפרטים נוספים: 03-5251064

בית הספר לאמנויות הבמה של סמינר הקיבוצים
מאחורי הקלעים: בית הספר חוגג השנה, תחת ראשותו של איציק ויינגרטן, 40 שנה להיווסדו.
בחזית הבמה: יצירה ומוּדעוּת חברתית-פוליטית. בית הספר מעודד מעורבות של התלמידים במתרחש סביבם, מתוקף תפיסת השחקן כאמן יוצר בעל אחריות ולא רק ככלי קיבול. התפיסה נובעת, בחלקה הניכר, מהיות המסלול חלק ממכללה לחינוך בעלת אג'נדה דמוקרטית ברורה. המסלול מעודד את התלמידים ליצור הפקות משל עצמם, אותם הן כותבים, מביימים, מעצבים ומשחקים במו ידיהם. בסוף שנה ג' מועלות שש הצגות סיום, כשכל תלמיד משתתף בארבע או חמש מתוכן. רבות מהיצירות של תלמידי בית הספר זוכות להיות מוצגות על בימות התיאטראות בארץ.
בנוסף, ישנו מסלול לבימוי בן ארבע שנים, שבו לומדים משחק, בימוי, כתיבה ועוד. זהו תואר אקדמאי שמזכה את הלומדים בתואר בחינוך ותעודת הוראה. בפרויקט הגמר של שנה ג' התלמידים מביימים הצגה באורך מלא בה משחקים התלמידים ממסלול המשחק.
מבחני קבלה: אודישן, ראיון אישי וסדנה. לאודישן יש להכין – היכונו להלם חייכם – מונולוג דרמטי, מונולוג קומי ושיר.
כסף מסובב ת'עולם: עלות הרשמה פלוס אודישן – 530 שקלים. בנוסף, בית הספר מקיים חמישה ערבי תחרות של מונולוגים, שירה וסצינות בהם זוכים התלמידים במלגות.
דבר הבוגרים: "לא קיבלו אותי לשני בתי ספר", מספר הבמאי מאור זגורי, שגם מלמד כיום בסמינר הקיבוצים. "לניסן נתיב לא התקבלתי וביורם לוינשטיין הייתי בסטנד-ביי. האודישן שלי בסמינר היה האחרון שהלכתי אליו, ואני שמח שהתקבלתי דווקא אליו. זה בית ספר שמקבל אותך, עובד איתך על הדברים שאתה טוב בהם ועל להחצין דווקא אותם".
אחרים ששרדו כדי לספר: דניאל סבג, עמוס תמם, ריקי בליך, עדי לב, יעל רונן, דורון עמית, לאה גלפנשטיין, יולי סקר.
לפרטים נוספים: רוחל'ה קמחי, ימים א'-ה' בין השעות 09:00-17:00. בטלפון 03-6902311, בפקס 03-6901237, או במייל rachel_kim@smkb.ac.il.

 עשה ואל תעשה
אחרי שעשיתם תחקיר, בחרתם את בתי הספר אליהם אתם רוצים להגיש מועמדות, והגעתם לשלב פיק הברכיים מהאודישן, זה בדיוק הזמן לקבל כמה טיפים מהמומחים שכבר היו שם:
» דעו ליישם הנחיות. "כשיורם לוינשטיין בוחן אנשים הוא לא מצפה מהם כבר להיות שחקנים" אומר אסף שגב "לא מעניינות אותו הבחירות שלהם. מה שמעניין אותו הם שני דברים – שהמשחק יהיה אמין, ושתדעו ליישם באופן מיידי את הנתונים".
» התלבשו פשוט. "אחד הדברים שאני הכי שונא באודישנים זה אנשים שבאים כאילו הם יוצאים למועדון" מוסר יורן דוידי "הדבר הכי חשוב זה להיות אתם, לבוא כמו שאתם ביום יום".
» אל תקצינו. "לא כדאי לעשות דמויות קיצוניות" מציעה לירון בן שלוש, "כי מה שבעצם רוצים לראות זה מי אתה. לא לבחור דמות מאוד זקנה או של ילד קטן, אלא משהו שנמצא בטווח שהגיוני שתשחק".
» היו חכמים בבחירת המונולוג. אורן כהן, מדגיש: "לא לבחור מונולוג כי שמעת שמישהו אחר התקבל איתו. לבחור משהו שאתה מתחבר אליו ממקום אמיתי, ולהפוך אותו לשלך". לירון בן שלוש ממליצה גם להיזהר ממונולוגים הפופולריים באודישנים, למשל של חנוך לוין. "זה יכול להיות יתרון אם אתה מאוד טוב, אבל יכול להיות שהבוחנים כבר עייפים מזה, או שמישהו כבר עשה את זה בצורה מעניינת לפניך".
» למדו את הדמות. אורן כהן מוסיף כי חובה לקרוא את כל המחזה וללמוד את הדמות על בוריה. "אם, למשל, לא אומרים מה הדמות חושבת על אלוהים - אז לקבל החלטה לגבי זה. רק אחר כך אפשר להתחיל ללמוד את הטקסט דרך פעולות. ולקינוח, פשוט ליהנות. גם אם המונולוג הוא על התאבדות – להתאבד מכל הלב. לאהוב את מה שאתה עושה".
» אל תקחו קשה. "לא לדאוג מתשובות שליליות" מסכם מאור זגורי "סביר להניח שאם אתה טוב, יראו את זה. אם אתה לא מספיק טוב – כדאי לחזור בשנה שאחרי כן, כי זה גם עניין של בגרות. לא הייתי ממליץ למי שרק השתחרר מהצבא ללכת ללמוד משחק, כי זה עניין של ניסיון חיים".

פורסם בעכבר העיר אונליין, 24.02.2012

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה