ידיעה: מחשוב בבר אילן

בשנה שעברה הוקם במעונות הדתיים חדר מחשבים משוכלל, הפתוח לשימוש הסטודנטים מארבע אחה"צ ועד שתיים לפנות בוקר. החדר כולל בין היתר מחשב מיוחד לסטודנטים למחשבים עם מערכת ההפעלה המיוחדת שהם צריכים, כבלים למחשבים ניידים, דיסקים עבור תלמידי משפטים עם התוכנות הדרושות להם, מדפסת, ואף מכונת צילום. בנוסף, המעונות הדתיים עומדים לקבל DVD חדיש למועדונים. המחשבים במעונות "בשן" של החילונים עומדים בפני החלפה במועד הקרוב, אך DVD לא צפוי להם, מאחר ובניגוד למעונות הדתיים, מעונות "בשן" מורכבים מחדרים פרטיים בלבד ואין בהם מועדונים.

ספריות הקמפוס הוסבו לתכנה חדשה בשם אל"ף 500 שנועדה להקל על שעות הבהייה הארוכות במסכים בלתי מתפקדים בעליל. הספרניות הודרכו איך להסתדר עם החיה החדשה.  

אתר האגודה עומד בפני בנייה מחדש, והוא יהיה ידידותי יותר לשימוש וקל יותר להתמצאות. מרכזו של העמוד הראשי יוקדש לסרטוני פלאש שיפרסמו את האירועים הקרובים של האגודה ואת שירותיה. האתר יכיל דף של קישורי חוץ, גלריית תמונות ושאלות נפוצות – לאבודים במיוחד שבינינו.  החיפוש באתר יהיה הרבה יותר קל, מאחר ויוקם מודול של חיפוש לפי מספר קורס או לפי מחלקה. פרוייקט השכרת ספרים (לכשיהיו ספרים להשכיר) אף הוא יקבל התייחסות מיוחדת משלו. בינתיים האתר בשיפוצים.

סקר רמת ההוראה עבר בשלום פיילוט מקוון שנערך בעזרתם של 1200 סטודנטים מהפקולטה למשפטים, מהתואר השני בלוגיסטיקה וממסלולי חינוך מיוחד וייעוץ בביה"ס לחינוך, והוא ייכנס לפועל במלוא כוחו לקראת שלוש השבועות האחרונים של שנה זו (יש לציין כי מאחר וזוהי תקופת המבחנים, התוצאות יגיעו באיחור, מחשש לפעולות נקמה מצד המרצים). התוצאות יתקבלו במהירות רבה יותר (חשבתם פעם על האנשים שביצעו את ספירת הקולות הידנית בבחירות הקודמות בארה"ב?) והסקר עצמו יהיה נגיש הרבה יותר (חסל סדר תפילה לסוקרים עם זמן פנוי כדי שתוכלו לשפוך את כל מה שאתם חושבים על המרצה).
פרט לפרס הפוטנציאלי העיקרי של מענה על הסקרים - סילוק המרצים הזוכים בתואר "הכי גרועים בקמפוס" - יש גם הגרלה של טיסה לחו"ל ותווי קנייה ל"דיונון".  

כל מי שסירב לשלם 48 שקל לשנה עבור הסיכוי הקלוש שהודעת המייל-ביט תגיע בזמן סביר לפני ביטול הקורס (כלומר – לפני שקמתם בשש בבוקר והגעתם לקמפוס רק כדי לראות שבעשרה לשמונה מגיעה ההודעה שהקורס של שמונה התבטל) ישמח לגלות שבר אילן משיקה את פרוייקט "מייל לכל סטודנט", אשר כשמו כן הוא – לקראת השנה הבאה, לכל סטודנט תהיה תיבת דוא"ל שלתוכה הוא יקבל את כל המידע שהוא צריך ולא צריך מהאוניברסיטה – ביטולי קורסים, ציונים, תזכורות מהספרייה (מי אמר "אני!" ולא שילם קנס?!) ובכלל.

והעיקר – החל מהשנה הבאה לא נצטרך לרוץ לקמפוס בשש בבוקר כדי לתפוס את הקורסים הכי טובים עם המרצים הכי שווים. החל מאוקטובר 2004 האגודה עמלה על פריא"ל – פרוייקט רישום אינטרנטי לאוניברסיטה. צפוי פיילוט של 100 - 150 סטודנטים ביוני (אתה מוכן להתנדב לניסוי?).

 פורסם לראשונה ב"ידיעות ביס", עיתון הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן, 2005

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה