כתבה: שלוש שנים ללבונטין 7

הערב (שלישי), בשעה 21:00 בדיוק, יקיים מועדון "לבונטין 7" את ערב החגיגות השלישי, לציון יום הולדתו של המקום. במסגרת החגיגות יעלו ויופיעו אומנים ידועים ופופולאריים, לצד שמות אלמוניים למדי בזירה המוסיקאלית. 

"פתחנו את המקום מתוך תחושת צורך בבמה שתיתן ביטוי לכל העושר המדהים של העשייה שמתרחשת בעיר כל כך קטנה כמו תל אביב", אומר דניאל שריד, אחד מבעלי המקום. "הרעיון שלנו היה לתת תחושה פלורליסטית, וזה באמת מה שקרה בפועל. בערב נתון יכול להיות רסיטל קלאסי ואחריו הופעת פאנק, או הופעה הודית ואחריה מסיבת היפ-הופ".

למרות המשבר הכלכלי, המקום מצליח לשרוד זו שנה שלישית, כשמחירו של כרטיס ממוצע עומד על 30-40 שקלים להופעה. הערב, בשונה מבדרך כלל, יעמוד מחירו של כרטיס לרצף ההופעות על 50 שקלים בלבד, בדומה למחירי הכרטיס בשני הערבים הקודמים.

"זה מאוד לא קל", מודה שריד, "אף איש עסקים לא היה מתקרב לפרוייקט כזה, כי הוא מאוד לא רווחי במונחים עסקיים. בתחום הזה מקום מצליח הוא מקום שמכלכל את עצמו, ומהבחינה הזו 'לבונטין' הוא מקום מצליח. לנו זה נפלא כי אנחנו מוסיקאים, וזה נותן לנו הזדמנות גם להופיע וגם לעסוק בתחום שאנחנו אוהבים. המניע הוא לא רווח".

מאז הקמתו נודע המועדון כמקום המארח בין כתליו שמות גדולים לצד להקות צעירות. די במבט קצר ברשימת האומנים שכבר הופיעו ועוד יופיעו בשלושת ימי החגיגות, בכדי לדלות הוכחה ניצחת לדברים: אמני צמרת כגון קרן אן, גבע אלון ואורי בנאי, יחלקו במה אחת עם זאב טנא, "Dub lfo" ו"גיישה נו".

"יש משהו באווירה של המקום ובקו המוסיקלי שלו שגורם לנו להרגיש בבית באופן מיוחד", מעיד קוסטה קפלן, גיטריסט וסולן הלהקה הצעירה "חיה מילר", שלהקתו מופיעה במקום מדי חודש, ותופיע גם הערב. ההרכב, שמנגן רוק חשמלי שעיקר הדגש בו הוא על הטקסטים, קיים רק כשנה וכבר הספיק לאמץ את המקום בחום. "ההופעות הכי טובות מבחינתנו היו על הבמה של 'לבונטין'. אני גם מאוד אוהב את המקום באופן אישי, ואני נהנה לבוא אליו בתור קהל", סיכם קפלן. 

פורסם בדף האינטרנט של קורס כתיבה בביה"ס לעיתונות "כותרת", 07.07.2009

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה