ידיעה: "זכותנו לדעת"

בית המשפט המחוזי של באר שבע דן בהיתרים לעיר הבה"דים מחר (רביעי). ביהמ"ש קבע כי ההחלטה הסופית בעניין תתקבל ב-3 בינואר. נוסף על כך הוחלט להותיר על כנו את צו המניעה להמשך העבודות במקום

זו הפעם השלישית שתאריך הדיון מועבר על מנת לרצות מי מהצדדים. הסיבה להקדמת הדיון להיום היא בקשה שהוגשה מטעם עמותת "אדם טבע ודין" שחלק מאנשיה יטוסו ביום חמישי לכנס הבינלאומי המתנהל כעת בבאלי, אינדונזיה.

בדיון שיתקיים מחר בבאר שבע יציגו שני הצדדים את טענותיהם בנוגע לשאלה מי צריך לקבל את ההיתרים להקמת עיר הבה"דים. נכון לרגע זה, ההיתרים נמצאים בידי הוועדה למתקנים ביטחוניים (הולמ"ב) של משרד הפנים, עובדה המאפשרת להעביר חלק ניכר מן הבניה תחת מעטה של חשאיות.

אביעד אורן, דובר עמותת "אדם, טבע ודין" מוסר: "העתירה שלנו אומרת שפרויקט בסדר גודל כזה לא צריך להתנהל בדלתיים סגורות, אלא לנגד עינו הפקוחה של הציבור. המטרה שלנו היא להעביר את היתרי הבניה מהולמ"ב למוסדות התכנון הרגילים."


הדיון על הקמתה של עיר הבה"דים נדחה בתחילה ל-6 בדצמבר, מפאת היעדר חומרים להצגת העמדה מצד המקימים. תסקירי ההשפעה על הסביבה שעל המקימים להציג נמצאים עדיין בעבודה, והתקווה היתה כי הם יהיו מוכנים עד הדיון, שהקודם כאמור למחר.

ועדת הפנים ואיכות הסביבה, בראשותו של ח"כ אופיר פינס ובהשתתפותם של חברי הכנסת יוסי ביילין, האחראי על הוועדה של עיר הבה"דים, ודב חנין, ערכה ב-20 בנובמבר דיון בכנסת בנושא הקמת עיר הבה"דים בסמיכות לרמת חובב. לדברי גיל יעקב, יו"ר "מגמה ירוקה", הוועדה הביעה את הסכמתה עם הארגונים הירוקים באשר לצורך להמתין עד לקבלת סקר סימנים עליו עובדים בימים אלה במשרד הבריאות. על פי ההסכם בין משרד הביטחון למשרד האוצר על אופן מימון הקמת עיר הבה"דים, עשרה מיליון שקלים יוקדשו למחקרים של משרד הבריאות, בניצוחו של ד"ר אלי שטרן. הדו"ח המחקרי, לפי ההודעה לעיתונות ממשרדו של השר פינס, אמור להיות מוכן להצגה בפני הממשלה בינואר 2008.



פורסם בנענע10, 05.12.2007

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה