ידיעה: עיר הבה"דים לאן

הדיון על הקמתה של עיר הבה"דים נדחה ל-6 בדצמבר, מפאת היעדר חומרים להצגת העמדה מצד המקימים. תסקירי ההשפעה על הסביבה שעל המקימים להציג נמצאים עדיין בעבודה, והתקווה היא כי הם יהיו מוכנים עד לדיון בדצמבר, שייערך בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

ועדת הפנים ואיכות הסביבה, בראשותו של ח"כ אופיר פינס ובהשתתפותם של חברי הכנסת יוסי ביילין, האחראי על הוועדה של עיר הבה"דים, ודב חנין, ערכה אתמול (שלישי) דיון בכנסת בנושא הקמת עיר הבה"דים בסמיכות לרמת חובב. לדברי גיל יעקב, יו"ר "מגמה ירוקה", הוועדה הביעה את הסכמתה עם הארגונים הירוקים באשר לצורך להמתין עד לקבלת סקר סינים עליו עובדים בימים אלה במשרד הבריאות. על פי ההסכם בין שרד הביטחון לבין משרד האוצר על אופן מימון הקמת עיר הבה"דים, עשרה מיליון שקלים יוקדשו למחקרים של שרד הבריאות, בניצוחו של ד"ר אלי שטרן. ממשרדו של השר פינס מוסרים כי הדו"ח המחקרי אמור להיות מוכן להצגה בפני הממשלה בינואר 2008.

כמו כן, הוועדה ציינה שוב את הצורך לבחון מחדש את המתרחש ברמת חובב, לטובת תושבי האזור, שכבר נפגעים סביבתית. הבדא בא לידי ביטוי, בין היתר, בהצעת חוק שיזמו הח"כים פינס וביילין לפינוי בהסכמה תמורת פיצויים, או הטבות לאוכלוסייה בטווח של חמישה קילוטרים מרמת חובב.

"סימן שאלה גדול מאוד שעלה בוועדה הוא לגבי ההליך בו מאשרים את הפרויקט היום", אמר יעקב. "כיום מנסים לאשר אותו בוועדה למתקנים בטחוניים, שהיא וועדה שיש עליה חשאיות והיא מסלול קועף תכנון רגיל. דרישתנו היא שהליך אישור עיר הבה"דים יעבור בתכנון המקובל, לפחות עד כמה שאפשר."

פורסם בנענע10, 21.11.2007

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה