ידיעה: ממשיכים במאבק

אישור רפואי מהממשלה. צילום: אילה בלופולסקי
בשעה 12 וחצי היום התפזרה הפגנת הפעילים הירוקים מול הקריה בתל אביב, במהלכה מחו על הקמת עיר הבה"דים בסמוך לרמת חובב. לאחר הניצחון הזמני אתמול בבית המשפט המחוזי, עם הוצאת צו מניעה לתחילת הבנייה של עיר הבה"דים, התארגנו הפעילים מול הקריה בתל אביב.

"המטרה שלי היא למנוע את ההחלטה לפחות עד מסירת דו"ח המחקר של ד"ר אלי שטרן על הסיכונים המשולבים של רמת חובב לגבי צומת הנגב בו אמורה לקום עיר הבה"דים", אמר ד"ר יוסי ביילין, שהפגין במקום יחד עם פעילי מרצ. "אין לנו התנגדות לכך שיעבירו את עיר הבה"דים לנגב, הבעיה היא שזה המקום הכי פחות ראוי לעיר בה"דים שכזאת. מדובר במיקום הכי מסוכן מכל האופציות שעמדו בפני משרד הביטחון."

ההחלטה, לדעת ביילין, היא החלטה פוליטית שהתקבלה משיקולים שונים, חלקם זרים לדעתו. "כל מה שאני אומר הוא – אתם הצעתם לעשות את הסקר הזה, לפחות תחכו עד שהוא יסתיים."

בין עשרות האנשים ניתן היה למצוא דמות העוטה מסכה בדמותו של אהוד ברק וחלוק לבן, "מאבחנת" מפגינים לבושים במדי צה"ל, וכן את דמויות הקרטון של אבות החיילים לעתיד שפוזרו מבעוד מועד ברחבי העיר.

אורן בן-שבת, ראש צוות "ירוק קמפוס" של אוניבריסטת ת"א, שהשתתף בהפגנה מטעם "מגמה ירוקה", צוחק: "לפחות זה ייתן לאנשים מוטיבציה לשלוח את הילדים שלהם לקרבי – לוחמים הרי לא יגיעו לבה"דים..."

 פורסם בנענע10, 15.11.2007

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה