ביקורת מסעדה: "פסטה מיה" ברמת החייל

בתור תל אביבית גאה שמתי לי למטרה למצוא בעיר הגדולה את כל אותן פינות קטנות וחמות, המחזיקות בכל היתרונות של העיר הגדולה מבלי ללקות בקרירות ההיי-טקית הפושה בכֹה רבים מבתי הקפה החדשים. מאחר ואיתרע מזלי לצאת עם בחור שהחליט להפוך לצמחוני אי שם באמצע מערכת היחסים שלנו, החיפוש הפך לקשה פי כמה – אך לא לבלתי אפשרי. הגילוי המוצלח הראשון שברצוני לחלוק עמכם הוא סניף רמת החייל של מסעדת "פסטה מיה", המתהדר בתפריט חלבי למהדרין (לדתיים שביניכם – צר לי, המקום פתוח בשבת).
אל תתנו למיקומה של המסעדה בתוך פסאז' קטן של בניין משרדים חדיש להטעות אתכם; מרגע הכניסה אתם טובלים ברהיטי עץ כהים, מראות גדולות במסגרות עתיקות וארונות יין, עד כי בצאתכם מן המקום אתם מופתעים לגלות כי לא סעדתם בסמטאותיה מרוצפות האבנים של פירנצה ככלות הכל. 
מחירי הפסטות גבוהים למדי ונעים בין 40 ל-60 שקלים למנה, מה שלא מאפשר לבעלי משכורת של סטודנטים להפוך ללקוחות קבועים במקום, אולם אם ברצונכם לחגוג תאריך חשוב באווירה אינטימית בניחוח רנסנס עם אוכל טעים ויין, "פסטה מיה" היא בחירה המושלמת. 
התפריט מציע לסועדים 32 צורות שונות של פסטה, המלוות ברטבים משלושה סוגים: רטבים על בסיס פומודורו (עגבניות בשבילכם), רטבים על בסיס שמנת ורטבים על בסיס אליו, אוליו ופפרונצ'ינו (שום, שמן זית ופלפל חריף). עבור שומרי המשקל קיימים בתפריט סלטים שונים, מצע אניפסטי של ירקות ופסטה מלאה שטעמה לא נופל מטעמן של הפסטות הרגילות, ואף עולה עליהן.  
אם אינכם אלרגיים עד מוות (כמוני), אולי תעדיפו את הסניף ברחוב יהודה הלוי פינת נחמני, המציע גם תפריט על בסיס פירות ים. לא טעמתי (מסיבות ברורות), אולם אני מניחה שזה אכן טוב כמו שזה נשמע.
מומלץ בחום להגיע למסעדה בערב, בשעה שהחושך כבר נפל על המשרדים של צפון תל אביב והמקום טובל בתאורה חמימה אפלולית-למחצה. תוכלו לבחור לכם שולחן קטן בפינה, שם האור הזהוב יותיר אתכם בהרגשה כי אתם לבד בעולם – המלצרים מסבירי הפנים ונטולי ההצקות ירשו לכם.
מכל מקום כדאי להזמין מקום מראש – אין דבר יותר מאכזב מהצצה רגעית אל החום הטוסקאני רק כדי לצאת שוב אל השדרה הקרה של רחוב הברזל.

פורסם ב"ידיעות ביס", עיתון הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן, 2007.

3 תגובות:

  1. יש להם עוד סניפים ? אולי באזו המרכז-דרןם ת"א ?

    נשמע מאוד טעים שם

    השבמחק
  2. היה במתחם רוטשילד, ונסגר. למעשה, לא ביקרתי בסניף של רמת החייל כבר כמה שנים, אז אני לא לגמרי בטוחה אם הוא עדיין שם. מה שכן, האוכל אכן מצויין.

    השבמחק
  3. תיקון טעות - מתברר שהסניף ליד רוטשילד (רח' ווילסון) חי וקיים, ועדיין מאוד טעים.

    השבמחק