ידיעה: מתים על הגזוז

אתמול נערכה במרכז ענב לתרבות שבגן העיר בתל אביב, ההתכנסות החודשית של מועצת העיר. במקביל, כינס תא הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב את חברי "מגמה ירוקה" בכניסה למרכז, בהפגנה נגד אדישותה של העירייה, כפי שהם מכנים זאת, בכל הנוגע בטיפול בזיהום האוויר בתל אביב. דוברת התא, מאיה שפירא, מסרה כי המפגינים חילקו לקהל בקבוקים של "אוויר נקי", וכן דפי מידע על התכנית האסטרטגית ליצירת תחבורה רב-אמצעית ויעילה. תכנית זו היא יוזמה של ראש העיר חולדאי בין השנים 2002-2004, במסגרת אסטרטגיה רחבה יותר לסביבה עירונית אטרקטיבית, והיא טרם הוצאה לפועל.

"אנחנו רוצים להזכיר לרון חולדאי שהוא הבטיח לשפר את מצב התחבורה בעיר ובעצם לא עשה כלום", אומרת שפירא. "כך, למשל, הבטיחו שישפרו את האמינות והיעילות של תחבורה ציבורית למקומות מושכי קהל, ובמקום זה מעודדים שימוש יתר ברכבים פרטיים על ידי בניית חניונים לרכבים פרטיים במקומות כמו "הבימה". היות והשנה הקרובה היא שנת בחירות אנחנו מתחילים בספירה לאחור, על מנת להזכיר לו כמה זמן נשאר לו לקיים את ההבטחות."


על פי דו"ח של ד"ר יוסי ענבר משנת 2004 , למעלה מ-1,000 איש מתים באזור תל אביב מדי שנה כתוצאה מנזקי זיהום אוויר, ולמעלה מ- 1,000 נוספים מאושפזים מדי שנה בבתי חולים כתוצאה מבעיות לב ומבעיות בדרכי הנשימה. הגורם הראשי לזיהום האוויר בעיר, לפי הדו"ח, הוא תכנון לקוי של התחבורה, ובעיקר עומס הרכבים הנובע מליקויים בשירותי התחבורה הציבורית.


פורסם בנענע10, 02.12.2007

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה