ידיעה: בוקר רע בפלמחים

הבוקר קמו פעילי המחאה בחוף פלמחים למציאות קצת אחרת: אוהד (שם בדוי), אחד הפעילים, מספר: "בשעה 9 בבוקר הגיעה לחוף פלמחים שיירת של רכבי איסוזו ירוקים ולבנים. מתוכה יצאו חבר'ה, אספו את כל הציוד של משמרות המחאה שהיו בחוף, ועשו ממנו חגיגת ל"ג בעומר. כשהגענו לא היה זכר לדברים שהיו בחוף. רק זבל ומדורה בוערת", הוא מספר בתרעומת, ומסרב למסור את שמו האמיתי: "אני מפחד. אלה פושעים, בריונים. אולי הם ישרפו לי את הבית."

"שרפו הכל", מספרת עדי לוסטיג, מיוזמות המאבק בחוף. "הלכו לנו המזרנים, האוכל, אוהלים של אנשים על כל הדברים שהיו בפנים... נשארו רק יתדות של אוהלים שמזדקרים מתוך המדורה וכמה סירים שלא עלו באש."

שחר קרביץ, פעיל נוסף שחי בחוף עם אשתו ובנם בן השנתיים, מספר: "אנשים רבים בכלל לא נמצאים בחוף, ופשוט שמו שם את הציוד שלהם כחלק מהמחאה". אוהד מאשים את מנהל מקרקעי ישראל במהלך הוונדליסטי. "הצלחתי לעכב את האחרון מביניהם, והוא אמר שהם ממנהל מקרקעי ישראל, מהסיירת הירוקה. הסיירת הירוקה שהשאירה מדורה בוערת באמצע השמורה."

מזה שלושה חודשים נאבקים פעילי איכות הסביבה בפרוייקט להקמת כפר הנופש בחוף פלמחים. חלקת החוף המיועדת לבניית כפר נופש, שנחכרה כבר בשנת 2004 על ידי מנהל מקרקעי ישראל ליזמים במחיר של שמונה מיליון שלקים ל-70 דונם, אושרה כחוק וסומנה למטרות תיירותיות על אף שלא נערך דיון ממוקד בנושא במשרד התיירות.

הפעילים מבטיחים שלא ניתן להבריח אותם באמצעות 'זיקוקים'. "ננקה את כל הנזק מהמדורות שהם עשו", אומרת לוסטיג. "אנחנו לא מוותרים, אנחנו עדיין כאן. לא ישברו אותנו ככה."


לאורטל צבר, דוברת מנהל מקרקעי ישראל, יש גרסה שונה לאירועים: "פקחי מנהל מקרקעי ישראל בשיתוף עם הסיירת הירוקה פינו הבוקר מאהל של פולשים שהתמקמו על שטח בחוף פלמחים במשך שלושה שבועות ופיזרו פסולת רבה סביבם. הפינוי הבוקר נעשה לאחר שניתנו לפולשים מספר התראות."

"אנחנו כמנהל מקרקעי ישראל מחויבים לפנות פולשים. בחודש הראשון ניתן לפנות ללא צווי בית משפט. לפני יומיים נמסרו אישית והודבקו באזור התראות על הפינוי הצפוי. במסגרת הפנוי פעלו הפקחים כנהוג. הם ערכו רישום מדוייק של כל הציוד והכניסו אותו לאחסון במחסן בגדרה. הבעלים יוכלו לקבל את הציוד חזרה לפי דרישה וזיהוי."

לאחר פינוי המאהל נותרה פסולת רבה שהשאירו הפולשים. כיוון שהייתה בעיה לפנות את זה, בוּערה הפסולת בשטח, כדי למנוע פיזור שלה בחוף וזיהום שלו."

צבר מתרעמת על ההאשמה בשירפת ציוד: "לא שרפו שום ציוד. היה צריך לפנות את הזבל, ואי אפשר להכניס לשם משאית זבל. ניפחו את זה מעבר לכל פרופורציה. אנחנו לא בריונים. פקח שיעשה את מה שהם אומרים שעשה, מסתכן בלאבד את מקום העבודה שלו."


פורסם בנענע10, 28.05.2008 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה