ביקורת: קולקציית קיץ 2009 של דורין פרנקפורט

הבעיה העיקרית של קולקציית הקיץ החדשה של דורין פרנקפורט נעוצה כנראה בבלבול העמוק באשר לקהל היעד של הבגדים. הדוגמניות הדקיקות בנות העשרים, שטופפו בחלל המעוצב להפליא של המרכז לאמנויות הבמה בתל-אביב בסרטון ההשקה, גרמו לבגדים להיראות מעט מגוחכים. פרנקפורט לא תופרת עבור צעירות במידה 34, וטוב שכך. אבל נראה כאילו המעצבת מנסה בכל כוחה להתאים את עצמה דווקא לקהל היעד הזה, וזאת מבלי לשנות את סגנון הבגדים עצמם, ניסיון שנכשל חרוצות.

שמלות שנועדו להיות צמודות וסקסיות תלויות על הקולביות באופן מבגר ובלתי מחמיא. הדבר בולט בעיקר בשמלה בצבע כחול-אלקטריק בעלת גזרה ישרה, כתפיות עבות ומחשוף המוצנע על ידי שכבת טול שקופה. שמלה נהדרת ללא ספק, אבל מיועדת למי שעברה את מחסום גיל הארבעים.

גם הדימוי של העיתונאית אביה בן-דוד המקועקעת עם שיער אסוף לפקעת ועם שפתון אדום, לא עושה חסד לא עם הדוגמנית ולא עם השמלה. למעשה, בן-דוד והקולגה שלה, גליה מלטסטה, הן הבעיה העיקרית של הסרטון והקטלוג. חבל, כי אין ספק שפרנקפורט השקיעה הרבה מחשבה מאחורי הקטלוג, וניכר כי לאחר נבירה מעמיקה במאות תצלומי משפחה ישנים, שאת רובם צילם סבה של פרנקפורט, ישראל ביתאלי, בתל-אביב מתחילת שנות ה-20 ועד שנות ה-80 של המאה הקודמת, נוצרה תפיסת העולם מתוכה נרקמה הקולקציה.

אילו צולמו במקום אותן דוגמניות צעירות נשים בוגרות, שבגדים כאלו דווקא כן ימצאו את מקומם במלתחה שלהן, לא היו הרבה מילים רעות לומר על הקולקציה – היא אלגנטית, קלאסית ומחמיאה. אולי אז גם הבחירה בחלל של המשכן לאמנויות הבמה הייתה נראית הגיונית, שכן שם אכן גבוהים מאוד הסיכויים למצוא נשים לבושות בבגדים כאלה, בדרכן לאופרה או למופע מחול.

השמלה הכחולה היא לא היחידה שנראית שלא במקומה – כמוה גם הסרפן האפור, החולצה הפרחונית בעלת השרוולים השחורים, שמלת הפסים, שמלת התחרה עם הסרט המבהיק העצום בצד המותן, והרשימה עוד נמשכת. במקרה הטוב הדוגמניות נראות כמו ילדות קטנות שפלשו למלתחה של אמא. במקרה הרע – כמו נשים בגיל העמידה שמנסות להיראות צעירות מכפי גילן. וחבל.

פורסם במגזין המקוון "Bamoda", ב-31.03.2009

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה