ידיעה: מלאימים את הכנרת

ועדת החקיקה של הכנסת החליטה אתמול (ראשון) לתמוך בהצעת החוק של חבר הכנסת אופיר פז-פינס, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת, להכללת ימת הכנרת בחוק הגנת הסביבה החופית. ההצעה תעלה לקריאה טרומית במליאת הכנסת מחר (רביעי), ובמשרדו של פינס מנבאים לה הצלחה, לאחר שזכתה לתמיכת הממשלה והקואליציה. "הכנרת הופקעה בכוח הזרוע על ידי גורמים אינטרסנטים", אומר פינס. "החוק יחזיר לציבור את השליטה על הכנרת ואת הגישה למימיה."

הצעת החוק המדוברת כוללת, בין היתר, את הזכות למעבר חופשי של הציבור לחופים, בנוסף לאיסורים ולהגבלות על הפגיעה בסביבה החופית. "מצבם של חופי הכנרת מחייב הסדרת הטיפול בהם", מסביר פינס. "סגירת חופים ציבוריים לשימוש פרטי, גביית תשלום מופקע בגין הגישה לחופים, מניעת המעבר החופשי בחופים, בניה ושימושים מנוגדים לטובת הציבור – כל אלו מחייבים הסדרה דחופה ופיקוח על השימושים והבניה בתחום חופי הכנרת."


פינס הקדים את חבר הכנסת דב חנין, שעמד להציג הצעת חוק דומה. אם תעבור ההצעה בכנסת, תוצמד אליה ההצעה של חנין, בהליך סטנדרטי הנוהג בהצעות חוק דומות.

"החקיקה שנקדם השבוע בנושא הכנרת חשובה, ונועדה להגן על המקומות המיוחדים בישראל", מוסר חנין. "ההגנה צריכה לכלול גם את חופי הכנרת וגם את האגם עצמו, אגם המים המתוקים היחיד בישראל. החקיקה חייבת להבטיח גם בכנרת גישה חופשית של הציבור לחופי הרחצה והורדה של כל המכשולים והגדרות שהושמו. בשנת השישים למדינה, ראוי שהכנרת תינתן בחזרה לאזרחים", הוא סיכם.

במקור, נחקק חוק הגנת הסביבה החופית עבור חופי הים התיכון בלבד, ולאחרונה הורחבה תקפותו גם על ים סוף. "העקרונות אשר נקבעו בחוק נכונים גם לחופים אחרים במדינת ישראל, ואין סיבה שגם ים כנרת לא יזכה לאותה הגנה", טוען פינס.  


פורסם בנענע10, 19.02.2008 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה